SİİRT BELEDİYESİ
Bilgi işlem Müdürlüğü Çalışma Usul
Ve Esasları Hakkında Yönetmelik
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
Madde 1 : Bu yönetmeliğin amacı; Belediye Kanunu ile tüm Kanun, Yönetmelik, Talimatlar ve Kararlar çerçevesinde. Siirt Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdür1üğünün Görev. Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslar‘ını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2 : Bu yönetmelik; Siirt Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlügünün Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını kapsar.
Davanak
Madde 3 : Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin (b) bendi ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır,
Tanımlar :
Madde 4 : Bu yönetmeliğin uygulamasında;
- Belediye : Siirt Belediyesini,
- Başkanlık : Siirt Belediye Başkanlığını.
- Başkan : Siirt Belediye Başkanını,
- Başkan Yardımcısı : Siirt Belediyesi Başkan Yardımcısını,
- Meclis : Siirt Belediye Meclisini,
- Enciimen : Siirt Belediye Encümenini,
- Müdürlük : Bilgi İşlem Müdürlüğünü,
- Müdür : Bilgi İşlem Miidürünü,
- Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü.
Temel İlkeler
Madde 5 : Müdürlüğün tüm çalışmalarında;
- Karar alma. uygulama ve eylemlerde şeffaflık.
- Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
- Hesap verebilirlik.
- Kurum içi yönetimde ve ili ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
- Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
- Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
- Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Personel ve Bağlılık
Kuru1uş
Madde 6: Bilgi İşlem Müdürlüğü, Belediye Meclisi'nin 03/07/2020 tarih ve 42 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Personel
Madde 7 : Müdürlükte, bir Müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Bağlılık
Madde 8 : Müdürlük, Başkana veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına baglıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 9 : Bilgi İşlem Müdürlüğü aşağıdaki görevleri yürütür;
- Veri güvenliğini sağlamak ve geliştirmek, mevcut verilerin yedeklemesini düzenli şekilde yapmak,
- Yerel ağ yapısını düzenleyerek, kontrolünü sağlamak, ağ yapısından çıkan problemleri çözmek,
- Sistemi sürekli faal halde tutmak için diğer çevresel destek birimlerinin uyumluluğunu sağlamak ve bununla ilgili gerekli iyileştirme çalışmalarını koordine etmek,
- Sistem odalannın iklimlendirme ve enerji kesintisizliği gibi konularda sağlıklı çalışması konusunda gerekli çalışmaları yapmak,
- Siirt Belediyesınin e-Devlet projelerindeki bilgi toplumu ve strateji ile entegrasyon sağlayabilmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak,
- Belediye personeli tarafindan kullanılan e-imza cihazı için gerekli işlemleri başlatmak ve takibini yapmak,
- Belediyemizde mevcut bilgisayar sistemleri üzerinde yüklü olan programların bakım ve güncelleştirmelerini yapmak veya yaptırmak,
h.Donanım ve yazılımların bakımını yapmak, faal halde bulundurımak ve gerektiğinde satın alım yoluyla bakım-onarım sözleşmelerini firmalara yaptırmak.
i. Îç ve dış birimler ile gerektiğinde diğer ilgili kurum lar arasında data iletişim altyapısını ve gerekli bağlantı haklarını tesis ederek bilgi alışverişini sağlamak.
j. Belediyenin iç ve dış birimler ve bağlı kuruluşlarının tüm bilgisayar ve bilgisayar yan ürünlerinin, gelişen bilimin teknolojileri doğrultusunda donanım ve yazılımların bilgi işlem ihtiyaçlarını değerlendirmek. Gerekli teknik destegin sağlanması ve ilgili birimlerin koordineli çalışmasının teminine yardımcı olmak, bu kapsamda bilgisayar donanım ihtiyaçlarının belirlenmesine, teminine, kurulmasma ve devreye alınmasına destekte bulunmak,
k. Belediyede mevcut olup, Bilgi Işlem Müdürlüğü kontrolünde bulunan her türlü bilgisayar donanım malzemeleri ile altyapırnn bakım, onanm işlerini yapmak veya yaptırmak,
l. Web sitelerinin kurulmasını sağlamak, domain ve hosting alıınlarının yapmak,
m. Belediyede bilgisayar otonıasyonunun temin, kurulum ve birimlerle entegrasyonunu gerçekleştirmek,
- Belediyecilik hizmetlerini mevzuatın izin verdiği ölçüde internet ortamına taşımak vatandaşa dönük hizmetleri internet üzerinden sunmak,
- Müdürlüğün malzeme, ikmal ve stok kontroliinü yapmak, teminini sağlamak,
- Sistemlerin sürekliliğini sağlamak üzere gerekli emniyet tedbirlerini almak ve uygulamak,
- Müdürlüğe ait demirbaş eşyanuı kayıtlarını tutarak, Müdürün talimatına göre ilgililere zimmetlemek, demirbaş eşyanın giriş ve çıkışlarını listesine göre düzenli olarak kontrol etmek,
Ağ ve Sistem Yönetimi ile ilgili görevler
Madde 10 :
- Kablolu ve kablosuz ağ yapısmı mevzuat hükümlerine uygun olarak yönetmek ve ağın güvenliğini sağlamak,
- Gelişen teknolojileri takip etmek, kurum için uygun olanları tespit edip, hazırlanacak teknik şartnamelerle bu teknolojilerin satın alınmasını sağlamak,
- Kablolu ve kablosuz ağ altyapıst ile ilgili projeler hazırlamak,
- Firewall (Güvenlik Duvarı) sistemlerini yönetmek.
- Yönetilen sistemler ile ilgili bilgilerin gizliliğini ve güvenliğini sağlaınalı.
- Tüm sunucuların yedekleme işlemlerini yapmak ve takip etmek,
- Sistem yapısında bulunan herhangi bir cihaz. sunucu ve sistem yazılımında oluşan arızalarda en kısa sürede arızaya müdahale etmek,
- Sistem yapısında bulunan sunucu ve sistem yazılımları için arıza veya güncelleme gibi durumlarda gerektiğinde ilgili firmalardan destek almak,
- Sistem yapısı için gerekli yazılım ve donanım ihtiyaçlarını belirlemek ve alımı için gerekli teknik şartnamelerî hazırlayarak alırım yapmak.
- Sistem yapısında bulunan sunucu ve sistem yazılımlaıının performanslarını ve trafik değerlerini dîizenli olarak gözlemleyerek. hataları analiz etmek, performansı artırmak ve kaynakları doğru kullanmak için gerekli iyileştirmeleri yapmak,
- Gerekli satın alma ve şartname hazırlama siireçlerini yürütmek.
Otomasyon Programı ve Yazılımı ile İlgili Görevler
Madde 11 :
- Belediyemizce kullanılan e-belediye bilgi sistemi yazılımlarını (Modül) birimlere entegre etmek, yönetmek, kullanım desteği ve idaresini sağlamak,
- E-belediye bilgi sistemini devreye almak, belediyemizce kullanılan diğer bilgi sistemlerinden e-belediye bilgi sistemine veri aktarım işlemlerini yapmak,
- Belediye birim Verince kullanılan bilgiler içirı veri tabanı oluşturmak ve kullanılan verilerin dijitalleştirîlmesini sağlamak.
- Belediye Başkanlığınca kullanılan E-Belediye (Modül) Uygulamaları, EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi), E-Devlet Uygulamalart ve EŞKOM Yönetim Bilgi Sisteminin kesintinsiz, güvenli ve hatasız. bir şekilde çalışmasım sağlamak,
- Yönetim Bilgi Sistemi Yazılım (ESKOM) , EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi), Mobil Uygulamalar, E-Devlet Uygulamaları ve E-Belediye uygulamaları ile ilgili birimlerden gelen program, rapor ve diğer istekler doğrultusunda dinamik bir yapıda gelişmesini ve devam ettirilmesini sağlamak,
- Yönetim Bilgi Sistemi Yazılımı (ESKOM) , EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi), Mobil Uygulamalar, E-Devlet Uygulamalan ve E-Belediye uygulamalarında yeni kullanıcı hesabı açılması, kullanıcı yetkilerinde değişiklik ve düzenleme işlerini yürütmek,
- Belediyede bilgisayar otomasyonunun temin, kurulum ve birimlerle entegrasyonunu gerçekleştirmek, destek olmak, bunlarla ilgili gerekli altyapı data ve diğer network vb. hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
- Otomasyon ve Yazılım konusunda gelecekteki ihtiyaçları analiz etmek ve teminini sağlamak,
- Müdürlüklerden gelen yazılım talepleri doğrultusunda planlama, kurulum ve yönetimini yapmak.
- Mevcutta kullanılan ve Müdürlüklerden gelen yazılım talepleri doğrultusunda yazılım geliştirmek, yeni yazılımlar hazırlamak veya gerektiğinde satın alım yoluyla dışarıdan hizmet almak.
Teknik Servis ile ilgili görevler;
Madde 12 :
- Belediye içi uç kullanıcıların sorunlarını doğrudan çözüm bulmak; bu çözümleri bir üst amirine iletmek,
- Uç kullarncılara ait donanım cihazlarının arızalarını yerinde tespit etmek, gerek görüldüğünde yerinde çözüme ulaşmasını sağlamak,
- Bilgisayar sarf malzemelerinin stokunu izlemek, yedek parça ve yan ürünlerinin hizmeti aksatmadan tenıinini sağlamak ve takip ettirmek,
- İhtiyaç duyulduğunda gerekli birimlere bilgisayar vb. donanımlar için data hattı çekmek veya gerektiginde satın alım yoluyla çektirmek,
- Bilgisayarlar ile bilgisayar ağında bağlantılı kullanılan diğer ekipmanların bakım ve onarımlarına ilişkin işlemleri yürütmek,
- Arızalara ilişkin sebep, analiz ve araştırma yapmak, bakım ve onarım için ekipman ve yedek parça tedarik ve muhafaza etmek,
g Teknolojik gelişmelerin takibi suretiyle birimleri ileri tekno1oji ile donatmaya yönelik çalışmalara katkıda bulunmak.
h. Kullanım dışı kalan veya yerim alınamayan bilişim malzemelerin hurdaya ayrılma işlemleri için rapor hazırlaırıak.
Evrak Kayıt ve Arşiv ile İlgili Görevler
Madde 13 :
- Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin, tarih ve sayılarına göre kayda a1ınarak izlenir. Kaydı yapılan evrak, gelen-giden evrak, dilekçe kabul, CİMER evrakları ve benzeri yetkili tarafından ilgilisine havale edilir. Personel, yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır ve arşiv sistemine göre korunur.
- Müdürlüğe elektronik ortamda gelen ve giden tüm evraklann ilgili yazılımda arşivlenmesini sağlamak.
Madde 17 : Müdürlükte çalışan tüm personel:
- Tüm faaliyetlerle ilgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genelde. Teblig. iş metotları ve dıyer ilgili yürürlüktcki mevzuata riayet eder,
- Müdürlüğün faaliyet alanına gîren görevleri en kısa zamanda ve tanı olarak yerine getirir,
- Hiçbir fark güzetmeden her vatandaşa eşit davranır.
- Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirîr. bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
e. Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasiflan kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
f. İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diger pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
- Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir,
- Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır,
i.Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporIarı eksiksiz hazırlar.
j.Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
k. Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 18 : İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan Saatlerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
Madde 19 : Bu yönetmelik hükümleri: 5393 Sayılı Kanunun 18 inci maddenin (ın) bendi gereği Siirt Belediye Meclisinin onayından sonra. Belediye Başkanının imzası ile yayınlanarak yürürlüge girer.
Yürütme
Madde 20 : Bu yönetmelik hüküınlerini Siirt Belediye Başkanı yürütür.
Genel Gerekçe
Madde 21 : Bu yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile tüm kanun, Yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Siirt Belediyesi Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.